Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Ε΄ ΤΑΞΗ - ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ


Ε΄ΤΑΞΗ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΠΕ

  Η συμβολή των ΤΠΕ είναι σημαντική ακόμα και για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, μάθημα που γίνεται κατά κύριο λόγο στην αυλή του σχολείου.
  Στην ενότητα της χειροσφαίρισης της Ε΄ τάξης  και για το αντικείμενο της πάσας μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αίθουσα πληροφορικής σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο.

Προτεινόμενο μικροσενάριο μίας (1) διδακτικής ώρας.

ΤΙΤΛΟΣ: Εκμάθηση της πάσας, και τα είδη αυτής, στη χειροσφαίριση 

ΕΝΟΤΗΤΑ: Αθλοπαιδιές- Χειροσφαίριση
ΤΑΞΗ: Ε΄ Δημοτικού


 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ : 
Μετά το τέλος οι μαθητές αναμένονται :
◦ Να γνωρίσουν τα στοιχεία της υποδοχής και της  μεταβίβασης  της μπάλας.
◦ Να  εντοπίζουν τα βασικά σημεία (σημεία κλειδιά) της πάσας.
◦ Να διακρίνουν τις παραλλαγές και τα είδη πάσας.
◦ Να γνωρίσουν τους βασικούς κανονισμούς  που αφορούν την πάσα.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:
Καθοδηγούμενης ανακάλυψης, εργασία σε ομάδες

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ- ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:
Εργαστήριο πληροφορικής, βιντεοπροβολέας , σύνδεση στο διαδίκτυο καθώς και τα λογισμικά Word και Power Point.
Οι μαθητές πρέπει ήδη να γνωρίζουν πως κάνουμε περιήγηση στο internet και να μπορούν να γράφουν χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα δημιουργίας κειμένων word.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΙΚΡΟΣΕΝΑΡΙΟΥ:
Στην αίθουσα πληροφορικής , αφού ο εκπαιδευτικός ανακοινώσει την διδακτική ενότητα με την οποία θα ασχοληθούν  (χειροσφαίριση) και πούνε κάποιες πληροφορίες, προβάλλει  μέρος από  τον αγώνα χειροσφαίρισης {ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός(30.9.2017)} στον  παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=cl1NJau_sMo   (η πρόταση αυτή είναι ενδεικτική, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει όποιον  αγώνα επιθυμεί).
  Αυτό μπορεί να γίνει είτε με τη βοήθεια προτζέκτορα, είτε οι μαθητές να πληκτρολογήσουν, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, στο φυλλομετρητή  την παραπάνω  ηλεκτρονική διεύθυνση και να δουν οι ίδιοι τα μέρη του αγώνα που τους ενδιαφέρουν.
  Γίνεται συζήτηση για τον τρόπο που οι παίχτες κινούνται στο χώρο, το  χειρισμό της μπάλας και την μεταβίβαση αυτής με ποικίλους τρόπους και καταλήγουν στη καίρια σημασία και τη χρησιμότητα της πάσας. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι κυρίως υποστηρικτικός, παρεμβαίνοντας μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο για την ομαλή διεξαγωγή της συζήτησης και με την καθοδήγησή του να βγει το προσδοκώμενο συμπέρασμα.
Ύστερα, περνώντας στο διδακτικό μας αντικείμενο, ανά ομάδες στον υπολογιστή τους παρακολουθούν το βίντεο  «πάσα στο χάντμπολ» στο YouTube ( σύνδεσμος: https://www.youtube.com/watch?v=WQC3uud_h58 )   όπου παρουσιάζονται τα είδη της πάσας. Εντοπίζονται τα βασικά σημεία  και μέρη της τεχνικής .Δίνονται επεξηγήσεις και απαντήσεις όπου χρειαστεί.
Τέλος κάθε ομάδα συμπληρώνει  το Φύλλο Εργασίας 1 (δες παρακάτω) που της έχει δοθεί. Εναλλακτικά μπορούν να ανατρέξουν στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή όπου θα υπάρχει το αρχείο σε μορφή Word, να το συμπληρώσουν και να το αποθηκεύσουν με το όνομά τους

ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ:
 Οι μαθητές οδηγούνται να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, να ενεργοποιηθούν και να προβληματιστούν με αποτέλεσμα  να κατακτήσουν τη γνώση. Με την χρήση και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Τ.Π.Ε. γίνονται πολλαπλές και διαφορετικές αναπαραστάσεις της πάσας και δύναται  να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε καίρια σημεία του γνωστικού αντικειμένου. Η όλη διαδικασία είναι ιδιαίτερα ελκυστική στους μαθητές και προκαλεί το ενδιαφέρον τους.

ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ:

Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί διαδραστικός πίνακας και με τα εργαλεία του στο τέλος να αποθηκευτεί η όλη διαδικασία και να  δοθεί στους μαθητές.
 Το μικροσενάριο αυτό μπορεί να έχει εφαρμογή και στην Στ΄ τάξη δημοτικού, με κάποιες τροποποιήσεις και προσαρμογές.


Εκμάθηση της πάσας, και τα είδη αυτής, στη χειροσφαίριση  
ΟΝΟΜΑ:……............................................................
ΤΑΞΗ:…………………..                                                              ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:……………………….
Δουλεύοντας με την ομάδα σας, με βάση όλα όσα συζητήθηκαν, απαντήστε  στις παρακάτω ερωτήσεις:
  1. Γιατί να χρησιμοποιήσω την πάσα και να μην ντριμπλάρω μόνος μου  από την άμυνα μέχρι την επίθεση;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Τι είναι πάσα; Σε πόσα και ποια μέρη χωρίζεται;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Αναφέρετε τουλάχιστον δύο είδη πάσας.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Περιγράψτε τα βασικά σημεία (σημεία –κλειδιά) της πάσας.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου